Thursday, February 16, 2012

kongsi Maklumat...

Baru2 nie aku ada tbca 1 page nie pasai 8 amalan yg boleh merosakkan otaK.so aku nk kongsi la ngan korang pa yg 8 amalan 2..kot2 korang nk tau ka...8 amalan nie pun ada jgak yg aku wat..hihihih
pa yg aku tau aku kongsi ngan korang tntg kbrukan 8 Amlan nie pada otak kita k...jom kita tgk k...

1.TERLEBIH MAKAN
~ IA akan membebankn pembuluh darah otak dan mengurangkn kuasa mental otak

2. MENUTUP MUKA SEMASA TIDO
~otak menrima bnyk karbon dioksida than oksigen so korang jgan tdo ttp muka k...mmg slesa kn kalo tdo ttp muka nie..

3. PEROKOK
~ Asap rokok sbnrnya boleh menyebabkan sel otak terjejas

4. jgan bnyk tido sgt,,hihhi

5.PENCEMARAN UDARA

6. KURANG BERIMAGINASI

7. TIDAK MENGAMBIL SARAPAN
~aku tau ramai kwn2 kt luar sna jrang kn ambik srapn alsannya xsmpt...same la aku pun.aku pun jarang ambik sarapan..so pasnie kna la ambik sarapan ya korang2..

8. JARANG BERFIKIR
~ bnyk2 la bfikir yer wlaupun pkra yg remeh temeh...
contoh la:mak suh bli mcm2 nie kt kdai..cuba la ingt kt otak korang 2 yer jgn men tlis jer kt kertas mls nk pkir..


p/S: bca n slamt beramal yer korang( trmsuk aku jgak)lalalallalalalala


No comments:

Post a Comment